Houzz Logo Print
anna_38

Vad skulle du välja? Nytt eller renovera?

Jag står inför valet att antingen renovera ett gammalt, rätt nedgånget hus eller riva det och bygga ett nytt. Min pappa, som har renoverat många hus i sina dar, röstar för att riva och bygga nytt. Men jag är rädd att jag kommer sakna själen och charmen som ju finns i gamla hus. Vad hade du gjort?

Commenti (10)

  • Sophie I
    7 anni fa

    Jag skulle nog tipsa dig om att riva men försöka bygga upp i originalstil!

  • PRO
    Vetro AB
    7 anni fa

    Renovera :)

  • Minna Torstensson
    7 anni fa

    Jag hade inte renoverat. Jag tycker att man ska bevara det gamla.

  • PRO
    True Image by Stella - Photo Art
    7 anni fa

    Om det är ett fint hus för övrigt skulle jag garanterat INTE riva det! Jag letar efter ett gammalt hus att varsamt renovera. Ett torp, utan el och vatten. Det är förstås skillnad om man tänker bo permanent i det, men att riva gamla, fina hus är ett sånt slöseri med historia och charm.

  • Hélen Syvertsen
    7 anni fa

    Det beror alldeles på hur mycket tid och pengar du har - Dåligt med tid, riv o bygg nytt, bra med tid, renovera, men det kan ta låååång tid och vara svårt att hitta hantverkare som verkligen ÄR hantverkare, att tro att man skall kunna göra allt själv, det funkar inte, för eldragning, VVS, skorsten (sotaren kollar och bedömer om den är säker) att hitta en bra murare som inte klantar till är heller inte lätt, MEN vill du renovera så se till att utnyttja folks vetande på orten, dom brukar ha full koll på vem som kan vad och vad som finns i lador (gamla breda golvplank t ex, duktiga hantverkare, många med pension, det går inte fort men det blir attans bra, Lycka till !!

  • Rolf Baum
    7 anni fa
    Jag skulle ha rivit huset jag köpte 1975. Det va byggt 1936 och jag gjorde omfattande och kostbara ändringar under de 35 år vi bodde där och det blev ändå inte färdigt.
    Visst blev det charmigt, men pinan för familjen att leva i ett renoveringsobjekt i alla år var inte värt charmen.
  • PRO
    Oakyisland Interior AB
    7 anni fa

    Bevara och renovera, jätte charmigt hus:).

  • PRO
    Ester-Adèle Interior
    7 anni fa

    Bevara det gamla som är värt att bevara och utveckla sedan hela husidén. Kontrasten mellan det gamla, ursprungligt själfulla och det nyskapande kan bli magiskt.

  • Heidi Allen
    7 anni fa

    Behåll och renovera det som behövs! Huset är ju jättefin!

Sponsorizzato

Ricarica la pagina per non vedere più questo specifico annuncio

Italia
Personalizza la mia esperienza utilizzando cookie

Houzz utilizza cookie e tecnologie simili per personalizzare la mia esperienza, fornire contenuti per me rilevanti e migliorare i prodotti e i servizi di Houzz. Premendo su "Accetta", acconsento all'utilizzo dei cookie, descritto ulteriormente nell'Informativa sui cookie. Posso rifiutare i cookie non necessari cliccando su "Imposta le preferenze".