Houzz Logo Print
trinenyborg

Duftlys - go eller no go?

Trine Nyborg
7 anni fa

Det er vist ingen hemmelighed, at vi danskere elsker levende lys. Men hvordan har I det med duftlys? Jeg har netop fået et i julegave og kan mærke, at mine følelser omkring dem er lidt blandede. På den ene side synes jeg det kan være en god måde at gøre indretningen mere personlig ved at vælge en duft, som man synes afspejler en selv eller hjemmet. På den anden side sender det tankerne tilbage til teenage årene, hvor mit værelse lugtede som en hel krydderi-bazar.

Decorating with Vignettes · Maggiori informazioni

Elsker duftlys og har dem selv!
Jeg synes det kan være fint nok... hos andre!
Ellers tak - det er slet ikke min kop te!

Commenti (4)

  • PRO
    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold
    7 anni fa

    Det sidste år har jeg virkelig skruet ned for brug af stearinlys. Jeg har mine glaslysestager stående - for hyggens skyld, og fordi jeg godt kan lide lysets genskær i glasset. Men jeg har virkelig tænkt over den enorme forurening, brændende stearinlys indebærer. Alle disse sodpartikler, som fylder og forurener vores hjem, og som vi indånder. Man siger: jo større væge, jo mere sod og forurening. Derfor er fyrfadslys dem, der forurener "mindst".

    Faktisk synes jeg, det nemt bliver kvalmsk med duftlys. Hvis jeg ønsker at fylde mine stuer med en eller anden duft, bruger jeg æterisk olie (økologisk) - i en holder, som opvarmer olien, uden den bliver overvarm (=negativ effekt).

    De der holdere, som sættes over et lys, og som opvarmer olien, gør den faktisk toksisk.

    For dig, som kan fransk, er her linket til den i porcelæn, som ikke overopheder olien: Fransk porcelænsopvarmer til olie

    Du kan også bestille den online her:

    Amazon UK - Docteur Valnets porcelænsopvarmer til olie


    I serien fra Docteur Valnet findes et væld af æteriske økologiske olier, som også kan bruges i madlavningen. De kan bestilles online via amazon, medmindre du lige kommer forbi Frankrig.

    Især Odarome er et hit i mit hjem. Den renser luften og forfrisker rummene.


  • Mick Bergenhammer
    7 anni fa

    En enkelt eller to duft lys på toilettet er ok. I ens Living room er beboerne og gæsterne i boligens egen duft. Kan godt følge Niels. Bruger selv ren stearin i mine stager. Forstår godt at det kan forurene en anelse. Tænker at det ikke er hverdag der brændes sod partikler af i min bolig. Når der gør er det i forbindelse med dansk hygge. Levende ild frem for batteri ild.

  • Henny Ernstsen
    7 anni fa

    Eks. ved mange mennesker ikke, at duftlys, guld- og sølvlys kan slå fugle ihjel, da det er ren gift for deres luftveje. Tror heller ikke det er sundt for os.


  • PRO
    TJ Tømrerservice ApS
    7 anni fa

    Ingen interesse. Sviner

Sponsorizzato

Ricarica la pagina per non vedere più questo specifico annuncio

Italia
Personalizza la mia esperienza utilizzando cookie

Houzz utilizza cookie e tecnologie simili per personalizzare la mia esperienza, fornire contenuti per me rilevanti e migliorare i prodotti e i servizi di Houzz. Premendo su "Accetta", acconsento all'utilizzo dei cookie, descritto ulteriormente nell'Informativa sui cookie. Posso rifiutare i cookie non necessari cliccando su "Imposta le preferenze".