Houzz Logo Print
sophie12344

Om du fick 2 miljoner att lägga på ditt hem - vad skulle du göra om??

Sophie I
7 anni fa
Ultima modifica:7 anni fa

Om jag hade fått 2 miljoner kronor att lägga på mitt hem hade jag tagit bort mittväggen mellan sovrummet och vardagsrummet, satt in ett nytt kök, rivit ut och renoverat hela badrummet, och tagit fram originalgolvet. Jag skulle även köpt in extremt dyra möbler och kanske några vackra konstverk.

Jag skulle gärna haft som stilen nedan.

Om DU hade fått 2 miljoner, vad hade du gjort? Släpp lös fantasin!

Kaptensgatan 14 · Maggiori informazioni

Commenti (16)

  • PRO
    Josefina
    7 anni fa

    Vilken kul fråga! Jag skulle nog tagit fram orginalgolven också, gjort om badrummet och köket samt köpt världens skönaste säng och slagit ut taken i sovrummet så takbjälkarna syns, som dom redan gör i vardagsrummet!

  • Ossiana Smith
    7 anni fa

    Jag skulle måla om hela huset, köpa nya möbler, nytt badrum och kök, och kanske en pool på baksidan om det finns pengar kvar!

  • Sophie I
    Autore originale
    7 anni fa

    Ett orangeri låter som en riktig dröm Mariannese! Och vem drömmer inte om ett torn:)

  • PRO
    Poopuudesign
    7 anni fa

    Oj, kul idé! Jag har tusen idéer från att måla och tapetsera om hela huset till att bygga nya rum. Större tvättstuga, större sovrum, walk-in-closets mm.

  • Sophie I
    Autore originale
    7 anni fa

    Åh ja, walkin-closet är givet! @poopuudesign

  • instockholm
    6 anni fa

    Skulle vara underbart! Jag skulle sätta in en kakelugn eller en annan eldstad i tv rummet, göra om badrummen, måla om hela lägenheten och byta ut vissa möbler.

  • Cajsa Carlson
    6 anni fa

    Lägga in trägolv i hela huset! Och kanske bygga ett superlyxigt växthus av gamla fönster. Som detta fast mindre :)

    The Glass House · Maggiori informazioni

  • ellen_ee
    6 anni fa

    Om jag hade fått 2 miljoner så hade jag flyttat från min hyresrätt och köpt ett eget boende.

    Då hade jag äntligen kunnat inreda/bygga om efter min egen smak.

  • User
    6 anni fa
    Eftersom jag bor i hyreslägenhet så kan jag inte göra så stora förändringar. Men om det hade gått så skulle jag gjort om planlösningen och rivit väggar för att bygga nya någon annanstans och flyttat ytterdörren. Jag hade satt in vikbara terassdörrar i glas i vardagsrummet samt gjort om terassen genom att höja den så man går rätt ut på den istället för, som idag, att gå ner för en trappa.
    I annat fall skulle jag byta ut mina hemska mörkgråa plastgolv i kök o hall, samt tapetsera om överallt och till sist, bygga om köket som idag är väldigt opraktiskt och väldigt litet.
    (I fantasin är allt möjligt )
  • User
    6 anni fa
    Tillägg till mitt förra inlägg, Hade jag 2 miljoner så skulle jag nog också gjort som någon annan kommenterat, sagt upp min hyreslägenhet där jag bor i dag, och köpt mig ett eget hus med trädgård. Jag har en liten uteplats som hör till min lägenhet men den räcker inte för mitt odlarintresse. Vilket gjort att jag också har en kolonilott en bit ifrån där jag bor. Visst är det härligt att kunna odla mm men det allra bästa hade varit att kunna odla utanför husknuten.
  • Nina Thomas
    6 anni fa

    Kul fråga! 2 miljoner på min lilla hyres! Jag skulle leka med konst och speglar sen skulle pengarna vara slut, jag menar det ska vara bra konst.

  • Peter Rasmussen
    6 anni fa

    De 2 miljoner skulle bruges till att bygge hems på båda barnens rum, uppbevaring på resten af vinden, bygga orangeri ut från vardagsrummet, samt renoverer det store badrum, så det blev tilgenligt för hela familien. Finns där penga kvar, så har set ett snygt IKEA kök der skulle passe bra in i stilen herheamma :-)


  • PRO
    Charlotte Mattsson
    6 anni fa
    Jag hade byggt ett litet, spännande, supersmart hus. Lagom för 2 pers. Högt beläget, gärna mellan vackra träd och med fantastisk utsikt. Ingen trädgård, men med veranda under tak. Kanske 45kvm och loft.
  • PRO
    Charlotte Mattsson
    6 anni fa
    Ah ok då, på mitt eget hem... då lägger jag pengen på solenergi (Teslas) som inte syns. Sen skulle jag ringa en trädgårdsarkitekt som kunde mysa till tomten och bygga isolerat växthus med direktutgång från huset.
  • Tiina Virtanen
    6 anni fa

    Jag skulle bygga en härlig solterrass på övervåningen - i dagsläget har vi snedtak där, så utrymmet används mest till låga bokhyllor - skulle vara ett fantastiskt fint tillägg till vår fina lilla etagelägenhet :-) Ev klämma in en liten toa också, då vi annars får gå ner för den branta spiraltrappan för att gå på toa.

Italia
Personalizza la mia esperienza utilizzando cookie

Houzz utilizza cookie e tecnologie simili per personalizzare la mia esperienza, fornire contenuti per me rilevanti e migliorare i prodotti e i servizi di Houzz. Premendo su "Accetta", acconsento all'utilizzo dei cookie, descritto ulteriormente nell'Informativa sui cookie. Posso rifiutare i cookie non necessari cliccando su "Imposta le preferenze".