Houzz Logo Print
anna_holmquist26

Vad tycker du om mördarsniglar i trädgården och vad gör du åt dem?

Anna Holmquist
7 anni fa
Ultima modifica:6 anni fa

Hur hanterar du mördarsniglar i din trädgård? Struntar du i dem eller plockar du bort dem? Dödar du dem till och med? Berätta om din relation till trädgårdens sniglar här!

Lenada Residence - Orinda, CA · Maggiori informazioni


Commenti (5)

  • PRO
    El-Force AB Trollhättan
    7 anni fa
    Ultima modifica: 7 anni fa

    Det är bara att köpa en robotgräsklippare och problemet är borta

  • mariannese
    7 anni fa

    Strunta i dem är omöjligt om man vill odla något annat än gräs och buskar. Lyckligtvis är det ett dåligt år för mördarsniglar så de är färre än vanligt. Jag klipper dem med en sax jag har bara till detta, de är så äckliga att jag inte vill använda vilken sax som helst och behöva tvätta den mellan varven. Runt pallkragen med sallad har jag snigelkanter i vass plåt, runt särskilt begärliga växter som hosta strör jag ut snigelpellets. Robotgräsklippare skulle bli lite besvärligt med 2000 kvm tomt varav hälften gräsmatta som inte alls är avgränsad, resten mycket blandade odlingar och ett litet skogsparti.

  • PRO
    Älvsjö Trädgård AB
    7 anni fa

    Nematoder är bästa sättet att bekämpa mördarsniglar. Vattnas ut i trädgården. Kan beställas från Bionema.

  • PRO
    User
    7 anni fa

    Ogillar de skarpt, öl brukar fungera för att få bort de!

  • PRO
    ALMASI BYGG AB
    7 anni fa

    Salt eller kapa huvudet på dom! :)

Sponsorizzato

Ricarica la pagina per non vedere più questo specifico annuncio

Italia
Personalizza la mia esperienza utilizzando cookie

Houzz utilizza cookie e tecnologie simili per personalizzare la mia esperienza, fornire contenuti per me rilevanti e migliorare i prodotti e i servizi di Houzz. Premendo su "Accetta", acconsento all'utilizzo dei cookie, descritto ulteriormente nell'Informativa sui cookie. Posso rifiutare i cookie non necessari cliccando su "Imposta le preferenze".