Houzz Logo Print
adorek

Hur inreder du din hall?

adorek
7 anni fa

Hur vill du ha det i din hall? Vilka färger och vad vill du ha för material? Förvaring? Hur löser du det?


Själv vill jag ha det ljust och välkomnande. Man ska känna värme när man kommer hem till oss. Förvaring är a och o för att lätt kunna få undan allt och på så sätt få det städat. Och gärna ha alla saker i fina korgar och skåp.

Commenti (8)

  • Anna Holmquist
    7 anni fa

    Jag tycker att förvaring är a och o men samtidigt svårt! Allra svårast är dock att få barnen att utnyttja förvaringen och verkligen hänga upp sina saker istället för att bara släppa dem direkt på hallgolvet...


  • Stina5
    7 anni fa

    Jag vill inte se kläder och skor utan röstar för undanskymd förvaring. Det är viktigt att hallen både är inbjudande och praktisk.

  • PRO
    MAZE INTERIOR
    7 anni fa

    Förvaring kan se ut på många olika vis. Personligen tycker jag inte att kläder och skor behöver vara undanskymda men man vill samtidigt ha det snyggt och prydligt då hallen är det första man äntrar :) Som tur är finns ju lösningar för bådadera! //Måns på Maze Interior

  • mariannese
    7 anni fa

    Möbleringen är given i min lilla hall, hörnskåpet måste stå i det enda hörnet till exempel. Övriga möbler är en atenienn, ett gammalt svarvat sängbord, en barnstol, bra för att ta på sig skor och stövlar, många tavlor och bonader, en spegel. Viktigast är att hänga undan kläder som inte är i säsong så fort det går. Inget som inte används får vara framme. Har korgar och boxar till mindre plagg som scarves, handskar och mössor. Dominerande är en stor beluchmatta i rött, inte så praktiskt kanske men utan barn (utom en gång i veckan) och husdjur funkar det. Orientaliska mattor mår dessutom bra av att man går på dem. Små barn sitter gärna och leker på den tjocka mattan. Min hall är inte så prydlig, finns många skräpiga hörn, men jag hoppas den uppfattas som välkomnande.

  • PRO
    User
    7 anni fa
    Ultima modifica: 7 anni fa

    Vår entré är jätteliten, i den har vi skohylla och klädhängare i vitt och en matta så att hundens blöta tassar blir torra på vägen in i övriga huset. . Hade gärna haft lite mer färg, entrén är så liten så den vore lätt att måla om ifall vi tröttnade. Vi är 4 i familjen (två vuxna och två tonåringar) och vi har bara framme två jackor och två par skor per person för det mesta.

  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    7 anni fa

    För mig är det viktigt med rätt val av praktiska detaljer som passar de som bor där. Men hallen är också det första intrycket man får när man stiger in i ett hem. Personligen tycker jag att det alltid är roligt att komma hem till någon som har satt en personlig, kreativ touch på sin hall. Det blir lite som en "teaser" , lite spännande och jag blir nyfiken på den som bor där, jag vill veta mer, den öppnar mina sinnen.

  • PRO
    Room.interior.by.lisa
    7 anni fa
    Ultima modifica: 7 anni fa

    Jag tycker oxå att bra och snygg förvaring är a och o när jag inreder min hall, vi har en ganska liten hall och är fyra i familjen vilket gör att man måste planera och utnyttja alla vrår. Vi har satsat på både skohylla med sittplats uppepå, hatthylla med förvaringskorgar, skoskåp, krokar högt o lågt samt garderobsförvaring där barnens vantar och mössor göms Även skolskåpet sväljer massor och har en låda högst upp för nycklar och småprylar som annars lätt hamnar lite varstans...

Italia
Personalizza la mia esperienza utilizzando cookie

Houzz utilizza cookie e tecnologie simili per personalizzare la mia esperienza, fornire contenuti per me rilevanti e migliorare i prodotti e i servizi di Houzz. Premendo su "Accetta", acconsento all'utilizzo dei cookie, descritto ulteriormente nell'Informativa sui cookie. Posso rifiutare i cookie non necessari cliccando su "Imposta le preferenze".